Re: [EMACS] extra frame på anden computer

Jesper K. Pedersen wrote:
On Wed, 28 Jan 2004 17:51:47 +0100
"B. E. Petersen" <sslug@sslug> wrote:

Jesper K. Pedersen wrote:

On Wed, 28 Jan 2004 15:43:53 +0100
"B. E. Petersen" <sslug@sslug> wrote:

Hej

Jeg ved det er muligt at lave exportere et extra frame fra emacs

tilet>

display på en anden computer men hvordan skal den linje se ud

host:display

speciale hvorledes skal display skrives

M-x make-frame-on-display <enter> host:display <enter>

så langt er jeg kommet mit problem ligger i hvordan skrive jeg display
jeg kan skrive host navnet
comnavn.domain.dk
men hvorledes ser et display beskrivelse ud ??

man X   og gå til "display names"
Generelt har man når man logger ind via en X server et display navn
maskine:0.0
Der findes varianter med f.eks. flere X servere kørende så du ligesom
ved de virtuelle terminalvinduer (alt-f1, alt-f2...) kan have flere X
skærme.

Husk du kan ikke bare kaste et vindue til en vilkårlig maskine - du skal
på maskinen give tilladelse til at bruge X fra en anden maskine.

Hvis du f.eks. sidder på maskinen "arbejde" og vil vise et vindue på en
maskine der hedder "hjemme" så er en mulighed (den letteste og desværre
også temmeligt usikre) at den der sidder på den grafiske del i "hjemme"
skriver "xhost +arbejde"
Du kan så kaste et vindue til "hjemme" fra "arbejde" typisk ved at
skrive M-x make-frame-on-display <enter> hjemme:0.0 <enter>
En mere avanceret måde et at bruge xauth men der bliver det en smule
mere komplex.

Jeg håber det giver dig en lille ide om hvordan det skrives.

Mvh Jesper K. Pedersen

jeg fik da en ide men jeg kan bare ikke få det til at virke med en firewall på. Så er der nogen der ved hvilken port der skal åbnes for atdet virker (det virker nå jeg firewall er inaktiveret)

/BEP