Re: Ret til konvertering af skriftsnit

> [...]
> (2003.03.12-udgaven), så står der at hvis man »har ret til
> at benytte en database [passende beskrivelse af en fil med
> et skriftsnit?], må [man] fremstille sådanne handlinger, som
> er nødvendige for, at [man] kan få adgang til databasens
> indhold og gøre normal brug af dette.« og stk. 3 i samme
> paragraf gør det klart at den ovennævnte bestemmelse ikke
> kan fraviges ved aftale.
>
> Det kan jeg ikke se hvordan kan tolkes anderledes end at et
> eventuelt forbud mod at man konverterer skriftsnittet til
> noget ens program kan læse, ikke er gyldigt.

Ja. Hvis ellers antagelsen om at vi kan opfatte et skriftsnit som en
database.

Det kan vel ikke afvises at et skriftsnit også kan opfattes som et
kunstnerisk værk i digital form. I så fald kan jeg ikke se at §36 kan
finde anvendelse.

> Jacob
>
> PS: Bemærk at man derimod ikke (længere?) har en ufravigelig
>     ret til at rette fejl i de programmer man har anskaffet
>     sig.

Den skulle jeg lige læse et par gange før jeg fangede at det er ordet
ufravigelig der er væsentligt i formuleringen.

mvh
        /arne
--
Arne Jørgensen
Valby Langgade 272, 1. tv., 2500 Valby

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 18:58 CEST [an error occurred while processing this directive]