Re: [DOK] Re: LaTeX - placering på papir, valg af paper tray - samt skift af font ?

"Arne Jørgensen" <sslug@sslug> wrote in message

> [...]
udskrevne) ?

> Jeg går ud fra siden også er centreret i både DVI-filen og PS-filen og
> ikke kun på papiret.

Nu har jeg ikke X-Win  installeret, så det er lidt svært at kontrollere....

> Det er desværre en "feature" ved letter-klassen. Et udtryk for Leslie
> Lamports syn på typografi ...

> Du kan prøve dig frem med et par af de alternative brev-klasser på
> CTAN. Fx scrlettr2 (en del af KOMA-script-pakken) er god, men noget
> anderledes i brug end standard letter.

CTAN ? Jeg har set det nævnt før, men er ikke helt klar over hvad det er...

> Det er meget printerspecifikt. Du skal kende de rette
> PostScript-kommandoer der får din printer til at skifte kassette. Og
> så skal de skrives ud via \special-kommandoen.

Ok, det kan jeg sikkert godt få luret ud på en eller anden måde....

> Har forsøgt mig med noget lignende (Verdana) en gang, men husker ikke
> hvad der skal til. Prøv at søg lidt i DK-TUG's maillingsliste
> arkiv. Jeg tror nok jeg beskrev det der en gang.

Jeg fandt noget: http://www.umantec.nl/fontinst/ - men paths stemmer ikke
helt overens med min RedHat, så jeg kan ikke lige få det til at spille.. Jeg
har Windows licens, så der burde ikke være noget problem (formoder jeg)

/Brian

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 18:58 CEST [an error occurred while processing this directive]