Re: Re: [DOK] Pybliographic (Bibtex GUI-dims) og danske tegn

Janus Sandsgaard <sslug@sslug> wrote:

> optræder
>
> Så har jeg måske alligevel ikke helt fattet hvordan det
> virker. Jeg er
> med på at forfatteren selvfølgelig står ved rette navn i
> litteraturlisten. Det jeg snakker om er, hvordan
> forfatterens alias
> ser ud i fodnoten. Jeg vil gerne have en fodnote der set
> sådan her:
>
>         [fodnote-nummer] Müller 1984a, side 15.

Jeg har måske ikke helt forstået problemet, men iflg. BiBTeX manualen, btxdoc, kan du bruge "accented characters" ved at placere dem i tuborg-parenteser og samtidig skrive dem i deres "gammeldags" tex-form, altså uden T1 encoding (eller hvad det nu hedder):
 ø --> \oe, æ --> \ae, ü --> \"{u} e.t.c.

Så hvis du ville have en entry a'la' den du har ovenfor, ville jeg skrive det i min bib-fil som
   author = "S{\oe}ren M{\"{u}}ller",
   year = "1984"
Alt efter valg af bibtex-style ville den så fremstå som du gerne så det ovenfor (I think :)

--
 venlig hilsen
 Henrik Nielsen