Re: [DOK] Pybliographic (Bibtex GUI-dims) og danske tegn

Janus Sandsgaard skrev:

> Ja, det er ikke så pænt som at kalde folk ved rette navn.

Enig.  Men det er jo kun dig der ser det.  Forfatteren
optræder selvfølgelig med det rette navn i litteraturlisten.

> Desuden vil det pine mig frygteligt og give anledning til
> dumme kommentarer, hvis jeg ikke kan det samme som dem med
> MS-Word og Endnote.

Den eneste måde du kan være sikker på at kunne det samme som
med MS-Word og Endnote er ved at bruge MS-Word og Endnote.

Men har MS-Word overhovedet mulighed for at lave
referencerne med et id der er forskelligt fra det der vises
i teksten?  En væsentlig del af fidusen ved BibTeX er at du
kan bruge den samme database, men ændre præsentationen af
den per dokument.

Jacob (der også er utilfreds med at han ikke kan bruge á, ð,
       í, ó, ú, ý, æ og ø direkte i BibTex)
--
"... while the C compiler will happily generate code for
 almost anything produced by leaning on the keyboard."