Re: [DOK] Pybliographic (Bibtex GUI-dims) og danske tegn

Tirsdag den 13. maj 2003 14:09 skrev du:

> Arrg. Men når jeg tildeler kaldenavne/ID'ere til mine referencer
> kalder jeg dem ofte [efternavn] [årstal], og her indgår der ofte tegn
> som "æøåü". Eksempelvis kalder jeg Jens Müller for "Müller 1984a". Det
> kan jeg så ikke med Bibtex?

> Tak, men jeg skal ikke fedte med LaTex, men med LyX og OpenOffice. Der
> må da være et alternativ til Endnote/MS-Word kombinationen som mine
> vejledere bruger? Ellers er det i hver fald en stor mangel på
> GNU/Linux/KDE-platformen.

> Der gør jeg ikke. Hvor kan jeg finde en oversigt over de mest gængse
> [...]

Der er mange forskellige stilarter med i standard-distributionen af bibtex.
Derudover kan man finde mange andre på nettet. Sådan noget som f.eks.
harvard. Hvis du kan finde ud af hvad den ønskede stil hedder, så kan du
måske finde noget. Google er din ven.

Er der noget galt i at skrive "ae" i stedet for "æ" osv. som id?

Som tidligere nævnt, så tror jeg ikke at du kan bruge bibtex og OpenOffice
sammen.
Du kan bruge Lyx+Bibtex. Det står grundigt beskrevet i dokumentationen til
Lyx. Du skal blot være opmærksom på at, hvis du vil ændre på de
standard-skabeloner, der følger med Lyx, så skal du vide lidt om Latex! (Bare
rolig, så svært er det heller ikke).

/Anders