Re: [DOK] Pybliographic (Bibtex GUI-dims) og danske tegn

Anders Lyckegaard <sslug@sslug> writes:

> Det skyldes sikkert at bibtex skal bruge en ASCII- streng. Det står
> sikkert i bibtex dokumentationen. Under alle omstændingheder er
> key-feltet ikke noget som du kommer til at se på den endelige
> udskrift, men blot en database nøgle, som skal identificere din
> "entry" (tror jeg nok den hedder).

Hmmm.. så entry er en art ID som maskinen skal bruge til at kende de
enkelte "entries" fra hinanden med? Hvad kalder man så så den ID, jeg
selv bruge når jeg laver litteraturhenvisninger. Jeg skriver typisk
referencer sådan her:

I teksten en henvisning:

        "The pair human human-nonhuman is not a way to 'overcome' the
        subject-object distinction but a way to bypass it
        entirely"[17]

Og så kommer der en fodnote neder på siden:

        --
        [17]: Latour 1999a, side 308.

Og i litteraturlisten har jeg:

        Latour 1999a
        Latour, Bruno
        "Pandora's hope - essays on the reality of social science"
        Harvard University Press 1999

Kan man det med Bibtex - og kan man lave lige så mange felter til
metadata, som man lyster? I Endnote - som i høj grad fungerer som
forskerens egen lille biblioteks-oversigt - er der som standard felter
til søgeord, abstract, URL'er m.m.m

Jeg skal vist i gang med en "Bibtex for begyndere" (eller også må jeg
skrive min egen "Friheden til at forske og studere"-bog som
beskæftiger sig med den slasg).

-j

--
Så er det officielt: Der er en unge på vej!
Estimated time of arrival: Medio september 2003