Re: [DOK] 2 ps filer til ét to-sidet dok?

Henrik Brix Andersen <sslug@sslug> wrote:

> Underligt. Når jeg åbner den resulterende .ps fil i ggv vises kun den
> første side. Konverterer jeg så til .pdf med ps2pdf indeholder .pdf
> dokumentet begge sider som forventet...

Det er faktisk ikke så sært. Hvis du prøver at kigge i en af de tre
filer, så vil du se at den starter med noget lign:

%!PS-Adobe-2.0
%%Creator: dvips(k) 5.86e Copyright 2001 Radical Eye Software
%%Title: presentation.dvi
%%Pages: 7 0
%%PageOrder: Ascend
%%BoundingBox: 0 0 596 842
%%DocumentFonts: Times-Bold Times-Roman Helvetica Courier
%%DocumentPaperSizes: a4
%%EndComments
%%BeginProcSet: PStoPS 1 15

og at den slutter med noget lign:

%%Trailer
end
userdict /end-hook known{end-hook}if
%%EOF

Disse to dele fortæller om ps-filen. Fx. står der i hovedet i mit
eksempel, at der er 7 sider - men i min testfil (som jeg lavede med
(cat test.ps test.ps > test2.ps) er der jo i virkeligheden 14 sider.

I din fil "samlet.ps", vil der være en afslutning (fra "første.ps")
efterfulgt at en start (fra "andet.ps") i midten af filen.

Hvis jeg åbner min testfil test2.ps i gv, vil gv gå ud fra at der kun
er 7 sider i dokumentet. Desuden vil den støde på en "footer" midt i
dokumentet, som er footeren fra filen "første.ps", her vil gv stoppe
med at læse (så vidt jeg ved).

Kort sagt er det altså fordi der er gået kuk i din ps-fil. Den
letteste måde at rette op på dette, er ved at skrive:

"ps2ps samlet.ps samlet2.ps"

Hvilket jo svarer til det du allerede har opdaget, nemlig at det også
kan rettes med ps2pdf.

Håber det giver mening.

--
Mvh,