Fejlrapportering (Was: listings)

Ask Holme skrev:

> Hvorfor skulle du dog også det,

Fordi det er min linux-leverandør der har sendt mig pakken,
og jeg ikke ved om det er fordi han har klokket i det, eller
om det er en fejl højere oppe i systemet.

> jeg har endnu ikke fattet hvorfor fx. debian folk
> reporterer fejl til en package maintainer istedet for
> direkte til udvikleren -- det hjælper ikke mig så meget
> hvis debian pakken er patched når jeg bruger gentoo og
> den ikke er det etc. :)

Det er pakkevedligeholderens opgave at rapportere fejlene
videre, hvis det ikke er nogle han selv har været årsag til.
Fidusen ved at gøre det på den måde er også at
pakkevedligeholderne kan fungere som filtre mellem brugerne
og udviklerne, og dermed mindske belastningen af udviklerne
en smule.

Hvis man selv henter kildeteksten direkte fra udviklerens
websted er det selvfølgelig udvikleren der ens leverandør og
derfor den man vil rapportere fejl til.

Jacob
--
"Alle telnet-dæmoner bør aflives"