Re: [DOK] Sort baggrund i acroread

Hanne Munkholm <sslug@sslug> skrev:

Jeg faldt lige over denne tråd, som jeg netop har fundet en løsning
til. Derfor mit sene svar.

> Jeg er begyndt at bruge prosper (ikke pga. kneths anbefaling, men dog
> ca. samtidig ;)
>
> Jeg har lavet de fineste slides der ser pæne ud i PostScript. De har
> hvid baggrund, er i landscape, har noget lysegråt pynt i venstre side og
> sort skrift, blå overskrifter og grønne bullets.
>
> De ser fine ud i gv, og når jeg printer. Når jeg laver dem til pdf,
> enten med
>
> dvipdf slides.dvi
>
> eller
>
> ps2pdf slides.ps
>
> får jeg en pdf fil der ser fin ud med xpdf, men når jeg viewer den med
> [...]

Jeg har lige kæmpet med samme problem. Jeg prøvede derfor at rette i
min .sty-fil, hvor jeg lagde en stor hvid firkant ind bag alt andet
tekst, da jeg tænkte at min pdf-fil så ville blive tvunget til at få
en hvid baggrund.

Det virker dog ikke. Det ser ud som om den hvide firkant bliver
ignoreret af dvi2pdf (eller af ps2pdf).
Men jeg fandt en anden løsning :-)

For at tvinge dvi2pdf (eller ps2pdf) til ikke at ignorere den hvide
firkant, lagde jeg en sort firkant ind bagved. Resultatet er at jeg nu
får en fin hvid baggrund.

Jeg vil tro at grunden til at dette virker, netop er at det rent
teknisk gør en væsentlig forskel, om den hvide firkant bliver
ignoreret eller ej, når der ligger en anden tegning bagved.

Men jeg forstår stadig ikke hvorfor problemet opstår i første omgang.

--
Mvh,
Ole Tranberg