Re: [DOK] Hvilket værktøj skal jeg bruge? LaTeX? Docbook? XML? noget andet?

On Fri, 01 Nov 2002 07:49:45 +0000, Hanne Munkholm wrote:

> Jeg ved ikke hvad Mark savner, men selv blev jeg heller ikke glad for
> Lyx.
>
> Lyx og Texmacs opfylder (vistnok??) begge kravet om at kunne cvs'es. Men
> ingen af dem overholder IMO kravet om at være så let tilgængelige for
> Windows brugere, som vi går og tror. Det er simpelthen en større opgave
> at sætte sig ind i hvordan man får den til f.eks. indlejrede bullet
> listst (her snakker vi Lyx), jeg endte med at skrive det som LaTeX kode
> , en Windows bruger ville nok have opgivet.

Tja, Lyx giver mig bare en amputeret Latex, der ikke engang forskåner folk
fra at forstå latex - men når man nu skal forstå det, kan man lige så fint
arbejde med emacs rigtig gode  auc-tex pakke (eller var det ikke det den
hed ???) den gør livet meget nemmere for dem der ikke har latex under
fingerneglene.

Værst af alt går Lyx totalt i kom hvis man presentere den for latex kode
med selv-definerede makroer, eller værre, nye documentstyles. så er den
decideret ubrugligt, idet man får ndlejret de koder den ikke forstår, i
teksten, men uden emacs syntax highlighting. Det er faneme irriterende.

Men tilbage til DocBook - Hvad er jegers erfaringer med Docbook for
windows folks? Skal man fortække XML eller SGML versionen?

mange hilsen, Marc