Re: [DOK] Hvilket værktøj skal jeg bruge?LaTeX? Docbook? XML? noget andet?

In article <sslug@sslug>, Jacob
Sparre Andersen wrote:

>  Hvad savner du i LyX?

Jeg ved ikke hvad Mark savner, men selv blev jeg heller ikke glad for
Lyx.

Lyx og Texmacs opfylder (vistnok??) begge kravet om at kunne cvs'es. Men
ingen af dem overholder IMO kravet om at være så let tilgængelige for
Windows brugere, som vi går og tror. Det er simpelthen en større opgave
at sætte sig ind i hvordan man får den til f.eks. indlejrede bullet
listst (her snakker vi Lyx), jeg endte med at skrive det som LaTeX kode
, en Windows bruger ville nok have opgivet.

Jeg har brugt wysiwig tekstbehandling op til måske 1997 eller 1998, og
LaTeX i stigende grad siden. Jeg synes ikke det er spor logisk _hverken_
for en windows bruger eller en LaTeX bruger at finde rundt i Lyx. Og det
er synd, for det er jo ellers en genial ide. At bevare LaTeX for
nørderne, og så have et gui der genererer koden for wysiwig brugerne.
Det virker bare ikke så fedt. IMHO.

Jeg kan ikke huske hvad der var galt med TexMacs, men det var bare
heller ikke lige det jeg havde ledt efter :-(

--
Hanne Munkholm <sslug@sslug>

BOFH excuse of the day: TCP/IP UDP alarm threshold is set too low.