hvilket tool skal jeg bruge? Latex? Docbook? XML? noget andet?

Hi ssluggere!

Jeg arbejder nu i et projekt sammen med windows wysiwyg folks, og elsker
selv LaTeX og emacs på en linux box.

Nu skal vi finde sammen om nogle text formater der opfylder følgende krav:

- skal kunne gemmes ascii eller xml baseret i CVS til versionering
- skal kunne inkludere vectorgrafik og bitmaps/jpeg/esp/tiff...
- skal kunne inkludere tabeller og grafer
- skal kunne inkludere formler
- skal kunne automatisk generere indholdsfortegnelser og korrekte
sidehenvisninger og overskrift-nummre, og formelnumre og ..
- skal kunne exportere til rtf, dvi, ps, pdf ...
- skal kunne importere fra rtf, måske word

intil videre går det jo fint med LaTex - og DocBook sgml/xml - meeen

- skal kunne bruges af windows wysiwyg folks, uden kendskab eller vilje
til at lære emacs/Latex på en windows box...

Har kigget lidt på Lyx, men synes at den er for povert i forhold til ren
LaTeX.

Findes der grafiske editorer til DocBook, der duer?
Og hvilken udgave af DocBook er at fortrække, xml eller sgml ?

Eller måske noget helt tredie??

Jeg vil være meget glad for en kort erfaringsudveksling, specielt omkring
det der med at få windows folksene med at droppe word til fordel for noget
der kan versioneres og diffes og patches

Mange hilsen, Marc Cromme

- og så vil jeg i øvrigt gerne høre om et spændende unix/linux job med
lidt c++ programmering og den slags, idet jeg er arbejdsløs fra det nye
år.. suk. see cv på www.cromme.dk hvis du ved noget. mange tak