Re: [DOK] Fremhæve forskelle mellem to LaTeX-filer?

Jacob Sparre Andersen <sslug@sslug> skrev:

> Nu kan `texdiff` hentes på ovenstående URL.  Og bortset fra
> en lille skønhedsfejl (det folder linier på en måde der en
> sjælden gang imellem resulterer i en syntaksfejl) er jeg
> meget tilfreds med det.

Der er nu flere fejl ved det - desværre. Umiddelbart må jeg sige at
det ser godt ud. Dog skal ens latex-filer ikke være særlig
komplicerede før det går galt. Hvilket er rigtig ærgerligt, da jeg
godt kunne bruge funktionaliteten ret tit.

Jeg har problemer med "\include", "\input" og med ligninger.

Det største problem er egentlig, at den kan finde på at markere
"\begin{equation}" som hhv. ny eller gammel. Så vidt jeg kan se giver
dette problemer, da LaTeX så pludselig ikke kan tyde hvad der sker.

En rigtig god løsning på disse problemer, vil være at udbygge scriptet
en smule, således at det kan:

1: Samle alle filer i en ny fil, dvs. indsætte de filer der er
indeholdt i "\include" og "\input".

2: Sørge for at alle former for ligninger, tabeller osv. bliver
slettet i den nye fil. Og måske sætte en lille kommentar ind om dette.

3: Give mulighed for at slette andre relevante ting.

Da jeg stort set altid arbejder med en "hovedfil", som ikke
indeholder meget andet en min "preamble" og en række linier med
"\include", vil det første punkt være ret relevant for mig.

Da jeg tit bruger en hjemmelavede kommandoer til at indsætte
fx. figurer eller andet, ville det være godt hvis disse også kunne
blive slettet i den nye fil, derfor mit tredje ønske.

Men mon ikke der er andre småting man kunne lave med det samme?

--
Mvh,
Ole Tranberg