Re: [DOK] GNUplot og koordinatsystemer?

On 16 Sep 2001, Henrik Brix Andersen wrote:

> Hvordan får jeg GNUplot til at "kun" tegne x-aksen og y-aksen (med
> værdier direkte på akserne)... gerne med et grid bagved?
> ...så'n lig'som i en ganske alm. matematisk opgave. ;)

Hvad med følgende:

set grid
set xrange [0:10]
set yrange [0:10]
plot 0 title '' with points pt 0

Det giver dit et koordinatsystem med akser (fra 0 til 10) og et
gitter. Formelt fra du en punkteret linje på x-aksen, men den kan du ikke
se.

Kneth

--
Kenneth Geisshirt, M.Sc., Ph.D.         http://kenneth.geisshirt.dk
GPG Fingerprint: 7424 AF49 AB47 03D4 D7C5  A07C 4D92 37E7 2F92 0B79

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 18:55 CEST [an error occurred while processing this directive]