Re: [DOK] Firkanter i tex

Anders Bo Rasmussen wrote:

> Jeg håber det er den rigtige gruppe at skrive i. Jeg ville "bare" vide, hvordan
> man kan lave tre sammenhængende firkanter i bestemt størrelse. Fx.:
>
> *************************
> *        *   *          *
> *        *   *          *
> *        *   *          *
> *        *   *          *
> *************************
>
> Inden i firkanter, skal der uafhængigt af hinanden[1] stå noget tekst. I denne
> tekst skal man kunne bruge \Huge \textbf \\ og have noget roteret tekst.
>
> Hvordan kan man gøre dette?

> [...]

Kan du ikke bruge \fbox{} ?
Hvad med noget i retning af:

\newcommand{\kasse}{4}{\fbox{% laver en ramme udenom sit argument
                       \rule[#1]{0mm}{#2}% laver højde på kassen
                       \parbox{#3}{#4}}}% til at putte indhold i

Så kan du lave:

\kasse{-5mm}{20mm}{40mm}{\large kasse1}%
\kasse{-5mm}{20mm}{50mm}{\begin{rotate}{30}drejet\end{rotate}}% husk
rotating-pakken
\kasse{-5mm}{20mm}{40mm}{\hfill kasse2 \hfill}

Dette laver 3 kasser, der hænger sammen. De stikker 5mm ned under
linien og er ialt 20mm høje. De er hhv 40, 50 og 40mm brede.

Håber det kan bruges.

Peter Stubbe

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 18:55 CEST [an error occurred while processing this directive]