Re: [CPROG] Program til at snakke med terminal.

On Mon, Dec 08, 2003 at 01:21:38PM +0100, Hans-Henrik Andresen wrote:
> Så har jeg 'teoretisk set' 'kasserne' i orden (eksempler er stadig ønsket),
> men hvad med min udfordring i at jeg vil kommunikere gennem en konsole på
> ttyS0 og ikke skærm/tastetur ?
Havde jeg så ikke set i mailen (skærm/tastatur er jo også en konsol
:-))...

Det burde ikke være noget problem. Det kommer selvfølgelig an på hvilken
slags terminal du bruger. Men hvis det er en VT102 eller noget i den
stil, er det ikke noget problem.

curses er indrettet så snedigt at den ved en masse om forskellige
terminal typer, og ud fra $TERM variablen vælger den så at outputte ting
så de bliver vist korrekt.

Turbo Vision er også baseret på curses.

Eller har jeg misforstået det?