Re: [CPROG] [c] gethostbyname fra kernemodul

Kim Schulz <sslug@sslug> writes:

> jeg sidder lige og lægger sidste hånd på et kernemodul, men er stødt på
> et problem. Jeg har behov for at benytte gethostbyname der jo kommer fra
> netdb.h.

> Desværre så er kompileren mindre glad for denne, og giver en frygtelig
> masse fejl. Nogen der har en ide til hvordan jeg klarer at få en hostent
> struktur i et kernemodul.

"Realtime" og "gethostbyname" hænger ikke rigtig sammen. Du bør
omskrive din kode så du har en user-space del og en kerne-del.

Enten det, eller du kan skrive din egen resolver i kernen. Det er
næppe realistisk (eller sikkert). gethostbyname og navne-opslag koden
er stor og kompleks, og afhænger af libc.

<sslug@sslug>                           Herlev, Denmark
<URL:http://www.andreasen.org/>                             <*>