Re: [CPROG] /proc programmering - kernel space til user space

On Wed, 26 Nov 2003 23:52:48 +0100 (CET)
Hans Schou <sslug@sslug> wrote:

> Den gang før version 2.6 var der ikke nogen config.gz i /proc,
> og så lavede jeg den sgu selv. I en del varianter, men denne
> er vist nok den mindste:
> http://tyge.sslug.dk/~chlor/configgz/configgz-7-kernel-2.4.6.patch
>
> For at få den ned på så lidt kode som muligt måtte jeg dog smide den i
> /proc/sys/kernel/
> men det gør vel heller ikke noget hvis det er et dirty-hack?

Næhæ, det lyder rimeligt ... men øh,

Hvad er en configgz? Jeg har kigget på din patch, som kun ændrer
lidt ved Makefile og sysctl.c
 #endif
+       {KERN_CONFIGGZ, "config.gz", &configgz_data, sizeof(configgz_data),
+       0444, NULL, &proc_dobinary, &sysctl_string},
        {0}
 };

og tilføjer kode til proc_dobinary.

Wasistdas?