Re: [CPROG] /proc programmering - kernel space til user space

On Wed, 26 Nov 2003, Kim Schulz wrote:

> du er vel ikke tilfældigvis faldet over sådan en "hello World" for
> proc systemet ? Jeg har tidligere søgt dette, men er aldrig rigtigt
> faldet over noget .

Den gang før version 2.6 var der ikke nogen config.gz i /proc,
og så lavede jeg den sgu selv. I en del varianter, men denne
er vist nok den mindste:
http://tyge.sslug.dk/~chlor/configgz/configgz-7-kernel-2.4.6.patch

For at få den ned på så lidt kode som muligt måtte jeg dog smide den i
/proc/sys/kernel/
men det gør vel heller ikke noget hvis det er et dirty-hack?

(Cox sagde at det var bloat-ware, så sagde jeg at
 det ER /proc/kcore også/stadig)

/hans
"Det er således op til rettighedshaverne at sørge for, at
kopisikrede cd'er og dvd'er også kan afspilles på fx Linux..."
			-- http://www.kum.dk/sw5335.asp