Re: [CPROG] kernel space til user space

On Wed, Nov 26, 2003 at 04:25:43PM +0100, sslug@sslug wrote:

> Den patch vil jeg meget gerne se på.
>
> ... og lige et tillægs spørgsmål vedr. proc for at fange konceptet. Kan
> man skrive til en blivende proc fil (som det gøres f.eks. gøres i
> /var/log/messeges) eller ændres infomationen hele tiden, som så skal
> fanges via et user space program ?
Patchen må du lige få i en privat mail, sslugs lister tillader vist ikke
patches.

Du kan logge til dmesg vha. printk funktionen. Det fanger ksyslog vist
nok og ligger i en fil i /var/log/. Ellers kan du også se det med dmesg.

Revision: Det er klart det letteste, hvis du vil kunne læse løbende ting
ud. Hvis det bare er til Debug eller lign, så er printk og dmesg nok den
letteste løsning :-)