kernel space til user space

Hej Alle

Jeg er ved at modifisere et driver modul (kernel space), således at
bestemte oplysninger om modtagne pakker skrives til en fil. Jeg er dog
lidt i tvivl om hvordan dette gøres smartes/nemmest.

Jeg har indtil videre bare lavet oplysningerne tilgængelige i user space
via ioctl (get) kald, som peger på en struct. Et andet user space program
kan så hente oplysningerne. Dette virker fint, men hvordan ved jeg hvornår
oplysningerne i blevet ændret (når en ny pakke modtages i driveren) ?

Man kan jo blive ved med at spørge via ioctl kald om structuren har ændret
sig. Dette virker bare upraktisk ?

Kan dette gøre smart vha. ioctl ?

Eller bør jeg sætte mig ind hvordan proc virker ?

Er der andre måder ?

Mvh.
Martin