Re: [CPROG] [C] linkede lister og warnings.

[snip]
> Må man det?

gcc 3.3 brokker sig i hvert fald ikke trods -Wall og -pendantic

> Typedef er blandt visse programmører overpopulært. Det er ikke
> beregnet til sådan nogen ting, med mindre, du ved, hvad du gør,
> jeg selv er ikke helt sikker.

Ideen er taget fra en C bog (Learning C) i sin tid, og jeg har brugt det
en del med stor glæde (da man slipper for at skrive struct foo et hav af
gange).

> Men !!!
>
> Jeg mener, at du skal angive et navn, en såkaldt tag, efter ordet
> struct, hvis du skal referere til structen med en linked-list pointer.

det hjalp på de warning, så takker!

typedef struct orderliste{
}Orderliste;

[snip]
> typedef kan med fordel bruges til signal() prototypen, ellers pas på.

ja der bruger jeg den også :o)