Re: [CPROG] Hvad går der galt?

Egon Petersen wrote:
> Undskyld, men hvordan kan det være et godt råd til C-programmører
> at lade være med at programmere i C???????

Mit råd er at ikke at en C-programmør, men istedet en god
programmør. ;*)

Alle sprog har forskellige styrker og svagheder. Og det gælder
om at vælge det sprog/værktøj der passer til opgaven, fordi så
kan den løses hurtigst/lettest.

C er et ganske udemærket sprog at lære, men jeg ville ikke bruge
tid med at lære strengbehandling med C, når jeg ved at det er
stenalder teknologi sammenlignet med hvad jeg kan gøre med 1
linie Perl.

På den anden side ville jeg aldrig drømme om at løse tunge numeriske
opgaver med Perl, her bruger jeg C++, men C er næsten lige så godt
til den type opgaver. Da jeg ofte har problemer, der let kan opdeles
i moduler, er C++ klasser og templates et naturligt valg af værktøj.

På den tredie side skal jeg kombinere flere forskellige programmer
med hinanden, så ville jeg skrive et bash shell script, og bruge
pipes mellem programmerne.

På den fjerde side skulle jeg skrive noget der er hardware nært,
så ville jeg vælge C, specielt hvis det inkluderede assembler kode.

Det gælder altid om at vælge det rigtige værktøj.

> Det ville jo være det samme som at få kørelærere
> til at råde folk at køre på cykel istedet.

Det er et godt eksempel. Din kørerlærer burde fortælle dig at
du lige så godt kunne tage cyklen, hvis du skal købe brød hos
bageren, fordi det er sundere og forurener mindrer end at tage
bilen og kun køre 1 km.

Din programmeringslærer burde give dig præcist det samme råd.

> Og får at afslutte dette, så er det min mening at lære C-programmering!

Som sagt er det et udemærket sted at starte, men kun et værktøj
ud af mange.

--
  Mvh. Carsten Svaneborg
http://www.softwarepatenter.dk