Re: [CPROG] Hvad går der galt?

On Thu, 2003-11-06 at 14:29, Carsten Svaneborg wrote:

> Jeg syntes det er et godt råd til begyndere med C programmering
> at lære perl istedet, når det gælder tekst behandling. C strenge

Undskyld, men hvordan kan det være et godt råd til C-programmører at
lade være med at programmere i C??????? Det ville jo være det samme som
at få kørelærere til at råde folk at køre på cykel istedet. Det rykker
jo ikke rigtigt, vel?

> er en design fejl, der giver programmøren uhyre rig mulighed for
> at dumme sig, og mon ikke langt flertallet af alle bufferexploits
> skyldes fejl i strenge.

Og får at afslutte dette, så er det min mening at lære C-programmering!
Det er da meget muligt at skifter til perl på et senere tidspunkt (det
er endda meget sansynligt), men lige nu koncentrerer jeg mig om C. Jeg
har lidt svært ved at passe flere ting på en gang.

> C++ strings er noget bedrer, men stadig fustrerende at have med at
> gøre. Det eneste man lærer med C strenge er hvordan man debugger
> coredumps, hvilket er en nyttig lærdom for begyndere. ;*(

Som nybegynder tror jeg ikke det er en god ide at jagte diverse
designfejl i et programmeringssprog. Da drejer det sig mere om at kunne
klare sproget. Det er muligt, og måske nyttigt, at man beskæftiger sig
med det når man har lært sproget at kende.
Skulle der opstå en fejl som skyldes en designfejl (blandt andet har jeg
lært at scanf() ikke er ret genial når man skal indlæse en enkelt
karakter, getche() fungerer bedre), så kan man tage lige den del og tage
den til sig, men ellers synes jeg man bør vente med at finde designfejl.