Re: [CPROG] Hvad går der galt?

Egon Petersen <sslug@sslug> writes:

> Har du et lille tip til hvordan jeg opretter NAMESIZE, så det kan
> bruges? Jeg kan sagtens oprette 2 konstanter med hver deres indhold og
> bruge det, men kan man også lave en konstant, der indeholder begge dele?

Du har kun brug for en konstant til størelsen af navne

#define NAMESIZE 81

Du kan så måske bruge en anden konstant til antaller af navne hvis det
var det du tænkte på.

> Bør strncpy og strncmp have 81 eller 80 som 3. argument? Det er jo et
> spørgsmål om \0 skal være med eller ej.

Godt spørgsmål. Hvis jeg lige læser manualsiderne korrekt skal det
være 81.

Kunne jeg iøvrigt ikke få dig til at skrive dine svar under det du
besvare og slette det du ikke direkte kommenterer? Du kan læse om god
citatteknik på: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
 Peter Makholm     |                The four letter word beginning with L?
 sslug@sslug |                It's life, love, libc or lisp