RE: [CPROG] Hvor starter man

Hej med jer

Først skal jeg sige jeg er vant til at programmere C i Borland C++ 3.0 (i de
gode gamle dage), og nu MS Visual C++ 6.0. Så C er som sådan ikke noget
problem.

Mit problem med en warning er nu også løst. Jeg havde brugt gvim som editor.
I første omgang havde jeg ikke ladet main() returnere noget ( void
main(void) ), og det var det den brokkede sig over. Dernæst ville gvim ikke
gemme mine ændringer, således at det så ud til at jeg havde ændret filen så
main kunne returnere ( int main(void) og en dertilhørende return 0 ). Derfor
blev jeg ved med at kompile mit oprindelige program, og derfor fik jeg hele
tiden en warning. I dag vil den godt være med til at gemme ændringer, og
ingen warning til mig når jeg kompiler. Så vidt så godt.

Så har jeg lige rodet lidt i begreber. Det er jo ikke en god editor jeg
mangler, men som Peter ganske rigtigt skriver et IDE. Her har jeg jo også
fået et par forslag, så det vil jeg kigge nærmere på.

Grunden til at skifte fra Windows til Linux er lidt simpel. Jeg har altid
hørt at C skal kunne skifte platform, sålænge man har en kompiler til den
rigtige platform, så det vil jeg afprøve. Det kunne jo være jeg fik den ide
at lave programmer til Linux eller X eller noget.

Mange tak for hjælpen.

Egon Petersen