Re: [CPROG] Hvor starter man

Thomas Lesvang <sslug@sslug> writes:

> Det har som sådan ikke noget med compileren at gøre. C er ikke noget
> nemt sprog,
> så hav tålmodighed, vilje og lyst -og gerne meget af det :-)

Det ved jeg nu ikke helt. Hvis man er vant til en oversætter der
tillader sloppy K&R-C og pludselig skifter til en der meget strikt
overholder C99, så kan man godt få den opfattelse at det er
oversætterens skyld at man pludselig har problemer.

Og det problem Egon beskriver lyder netop som om gcc overholder C99
strengere end han er vant til (hvis han overhoved er vant til C99).

Desuden er det min opfattelse at C-kode skrevet alene til Windows
meget hellere bruger Win32-API'et end C Standard library. Jeg kender
ikke noget til Windows og aner intet om Win32-API'et andet end jeg har
småkikket lidt i win32-specifik kode for portable projekter.

--
 Peter Makholm     |      I laugh in the face of danger. Then I hide until
 sslug@sslug |                                          it goes away