Re: [CPROG] select(2) (was: key pressed

On Thu, 9 Oct 2003, Christian Treldal wrote:

> hvor er det`

Ehem, det ligger her på min harddisk, og der ligger det jo egentlig
udemærket :-)

Problemet er at mit lille eksempel er ret bøvlet skrevet, og kunne
gøres lang finere. Det er fint nok til mig selv, for jeg har jo brugt
en masse tid på det, og har fanget fidusen. Bedst ville det være hvis
jeg skrev en step-by-step tutorial der langsomt fyldte mere på. I sig
selv er select() ret simpelt, men når du skal til at håndtere 3 filer
og en time-out samtidigt, så bliver det nemt lidt "gnidret".

"bla bla bla" siger du så og vil se noget kode. Nuvel, den er her:
http://www.sslug.dk/~chlor/etminutkey.c

Altså: Har du brug for et program der ikke bruger overflødigt meget
CPU-tid sådan som keypressed.c gør, skal du læse fra flere filer
samtidigt, hvor den ene fx er keyboard og den anden er netværk, ja så
er det altså en god idé at se lidt på select.

Har du ikke fattet budskabet endnu, så er select hyped endnu mere her:
THE WORLD OF SELECT()
http://www.lowtek.com/sockets/select.html

I al sin enkelthed går select ud på at du siger til dit
operativsystem(Linux) at det skal vække dig når der sker noget, og så
sover du imens.

/hans
Fundamentally, I would not have pursued SCO's path.
		    -- Ransome Love, former CEO of Caldera/SCO