Re: [CPROG] lseek64 og hvad er _GNU_SOURCE for noget?

Oprindelig Hans:

> Jeg har kun kunnet få lseek64() til at virke ved at bruge:
>   gcc -D_GNU_SOURCE foo.c
>
> Hvorfor det? Burde det ikke bare virke? Eller hvordan skal jeg ellers
> håndtere en fil der er større end 2^31-1 bytes?

<sslug@sslug> wrote:

MERE fra features.h

#ifdef _GNU_SOURCE
[ ... snip ... ]
# undef  _LARGEFILE64_SOURCE
# define _LARGEFILE64_SOURCE    1

Og der er et par stykker til, som alle aktiveres med _GNU_SOURCE
der må være toppen af håndtaget.

Så altså, i det oprindelige kode-exempel kalder du specifikt
lseek64(2) og sådan noget.

Og har du så ikke fået nogle datastrukturer ind, som
ikke var 64 bit, men når du explicit nævner lseek64, så får
du kaldt en function, som tror, at din datastruktur er med
8-bytes-integers.