Re: [CPROG] lseek64 og hvad er _GNU_SOURCE for noget?

Emne skulle være porting, <generisk kode>

Oprindelig ubesvaret: Hvor kommer oplysningerne fra?
Svar: /usr/include/features.h

   __USE_LARGEFILE      Define correct standard I/O things.
   __USE_LARGEFILE64    Define LFS things with separate names.
   __USE_FILE_OFFSET64  Define 64bit interface as default.
====
Så spørger jeg: LFS things with separate names, whatis?
====

    Klaus S. Madsen:

Hans:
> Jeg skal ikke kunne sige at FreeBSD ikke bliver aktuel, men
> RH 6.2 er nok næppe sandsynligt.

Det er bedst at skrive til en generisk systemtype og overlade
flytning til dem, der har brug for det. Linux/GNU er ret Posix
compliant, og det må være nok.

Et kompromis kunne være:
#ifndef LINUX_2_4_21
#error "You must install Linux first"