Preproc+Emax[WAS 64]

Jeg har længe villet spørge om, hvordan
emacs håndterer præprocessor direktiver.

Klaus S. Madsen skriver:
> Lad være med at sætte dem direkte i sourcen, det gør det besværligt at
> porte dit program. Brug istedet -D_FILE_OFFSET_BITS=64 i din Makefile.

Hertil svarede Hans:

Hans skrev før det:
> [...]

Klaus kommenterer:
> Formentlig fordi du ikke har -D_LARGE_FILE_SOURCE på når du compiler ;-)
> Det er ihvertfald det vi plejer at gøre, men jeg kan helt ærligt ikke
> huske om der skal mere sort magi til få at få det til at virke.

Kernighan og Plaugers gamle råd er at separere system-variabel kode i
filer, som includeres inde i en #ifdef. Det er min foretrukne metode.

Skal have fundet ud af, hvordan #emacs håndterer preprocessor direktiver
- er der ikke noget om, at #emacs kan vise koden, som om den var uden
præprocessor direktiver? Eller er det noget med, at den kan klistre det
hele ind i præprocessor direktiver? og er det ikke #emacs, som er
grunden til, at megen kode er ulæselig, hvis man ikke bruger
emacs?

Til gengæld er der gevinst med hensyn til bug-fixing, hvis man bruger
emacs.

Flytbar kode og konventioner omkring det, er der nogen kommentarer
på, hvor godt/skidt autoconf m.v. er?

Jeg har læst Hans's beskrivelse i linuxbog.dk og det hjalp meget, men
jeg er stadig skeptisk overfor ./configure. Den bruger 3-400 kb og en
masse tid uden at jeg helt tror på, at den laver noget.

openssl er også flytbar. Den gør et eller andet andet, som går meget
hurtigt og ikke fylder ret meget.

--
sslug@sslug -- Port/abel betyder flytbar --  http://d-axel.dk/