Re: [CPROG] lseek64 og hvad er _GNU_SOURCE for noget?

On Fri, Jul 25, 2003 at 04:37:04PM +0200, Hans Schou wrote:

> Jo, men hvor pokker skulle jeg læse det?

> Det var hvad der skulle til, takker.
Lad være med at sætte dem direkte i sourcen, det gør det besværligt at
porte dit program. Brug istedet -D_FILE_OFFSET_BITS=64 i din Makefile.

> Jeg fik også et andet langt værre problem. Jeg kunne ikke skrive til
> filen udover 2G. Her var det write() der blokerede.
> Error var: File size limit exceeded
Formentlig fordi du ikke har -D_LARGE_FILE_SOURCE på når du compiler ;-)
Det er ihvertfald det vi plejer at gøre, men jeg kan helt ærligt ikke
huske om der skal mere sort magi til få at få det til at virke.