Re: [CPROG]Måling af tid på mindre end 1 sekund.

Poul-Erik Andreasen <sslug@sslug> writes:

> Ja og om der er tale om stabile og forudsigelige størrelser

> Jeg er sådan set ikke intereseret i nogen af delele, Det var ikke
> mig der startede tråden.  Men folk opgiver bare nogen vilde
> opløsninger uden at se på f.eks som du selv nævner afvigelse og
> drift.

Ja, det var da ikke for at støde nogen jeg oplyste om muligheden for
at bruge timere med en bedre opløsning end 10ms i Linux/i386.  Hvis
det har, vil jeg da straks undskylde, selvom jeg er lettere
forundret...

> Når det kommer til stykket ender alle frekvenser i en pc i et
> kvartskrystal, og jeg har aldrig hørt at kvarts skulle være specielt
> godt til finere tidsmåling(det er bare billigt, og godt nok til
> armbånsdure)

Der er naturligvis en helt klar kvalitetsforskel på f.eks. en GPS
baseret timer og så en TSC eller PIT timer.  Men der vil givetvis være
situationer hvor den ene løsning er den ideelle, og andre hvor den
anden måske er rigelig god nok.

Det kunne være interessant at få lidt viden på bordet omkring
præcissionen af de forskellige nævnte metoder.  Nogen der ved noget?

/Esben
--
It is better to have loved and lost than never to have loved at all,
but only if no betting is involved.