Re: [CPROG] Måling af tid på mindre end 1 sekund.

Poul-Erik Andreasen <sslug@sslug> writes:

> Men kan hardwaren overhovedet opnå den præcion. Svarer det ikke til at
> sætte micrometer markeringer på en tommestok.

Der skulle være et par muligheder på x86.

PIT - Programmable Interval Timer
        838 ns

TSC - CPU Time Stamp Clock
        CPU MHz

ACPI power management timer
        280 us

Hvis der bare skal bruges præcise tids aflæsninger vil jeg mene TSC
fra en standard 2.4 kerne skulle gøre det.

Hvis der skal bruges high-res interrupts skal man nok bruge high-res
timer patch fra http://sourceforge.net/projects/high-res-timers

/Esben
--
Meanwhile, back at the ranch, tension mounted, clicked his spurs and rode off.