Re: [CPROG] Måling af tid påmindre end 1 sekund.

[CyberCitys mail-server er nede her 10:02, så den her kommer senere]

DCF-telegrammer tager altså et helt minut, men jeg ved ikke hvor ofte de
kommer med GPS.

Formålet med målingen er lidt uklart, men ville det nemmeste ikke være
at forbinde en ekstern tidsmåler/frekvenstæller med en port på
computeren. Kassen koster ikke mere end en timeløn og kan sandsynligvis
måle med picosekunders nøjagtighed. Skal data kunne læses ind i
computeren og behandles videre - så bliver det en noget højere pris
(måske kan et oscilloscop gøre det godt nok).

M.v.h.
Søren H. Sørensen