Re: [CPROG] Lokal version af libc i /home/user/lib

I sslug.cprog, skrev Erwin S. Andreasen:

>  Ja, men "standard practice" er blot at linke med en statisk compileret
>  version af libc som er oversat med -pg i stedet for at lege med
>  LD_LIBRARY_PATH. I fx Debian hedder pakken libc6-prof og giver dig en
>  libc_p du kan linke mod (med -lc_p).
>
>  I øvrigt håber jeg du mener -pg -- -DPROF gør ikke andet end at
>  definere PROF.

Ideen var at opfage alle programmers kald til eksempelvis open og
__open() for gennem et dynamisk loaded userspace bibliotek at lege
filsystem for programmerne. Så vidt jeg har kunnet læse mig til så burde
jeg kunne ( hvis libc er oversat med profiling ) kunne intercepte disse
kald med mit eget lib i LD_PRELOAD path'en.

Og jo jeg mente selvfølgeligt -pg

--
./Jesper Krogh, sslug@sslug
Jabber ID: sslug@sslug