Re: [CPROG] Lokal version af libc i /home/user/lib

Jesper Krogh <sslug@sslug> writes:

> Er det muligt at installere en lokal version af libc i en brugers home?
>
> Jeg har forsøgt men jeg får en relocation error på alle programmer hvis
> jeg smider den ind i brugerens $LD_LIBRARY_PATH
>
> Problemet skyldes at den libc der er på systemet ikke er oversat med
> profiling optionen -DPROF og det skal jeg helt bruge.

Ja, men "standard practice" er blot at linke med en statisk compileret
version af libc som er oversat med -pg i stedet for at lege med
LD_LIBRARY_PATH. I fx Debian hedder pakken libc6-prof og giver dig en
libc_p du kan linke mod (med -lc_p).

I øvrigt håber jeg du mener -pg -- -DPROF gør ikke andet end at
definere PROF.

<sslug@sslug>                           Herlev, Denmark
<URL:http://www.andreasen.org/>                             <*>