Re: [CPROG] Postfix problem

Hej Peter

Meyland Peter wrote:
Hej
Jeg har fået et stort problem med postfix på min server. Jeg har valgt at
fjerne sendmail og installere postfix og dette er også gået godt.

Øhh - hvad har postfix med CPROG at gøre ?

Mit problem består i at jeg ikke kan sætte en angive en alternativ SMTP
adresse. Da jeg sidder bag en firewall på mit arbejde har jeg været nødt til
at benytte port 2525 som SMTP server på Linux'en. Dette virker fint når jeg
sender mails hjemmefra, men hvis jeg skal sende en mail hjemmefra til mit
arbejde ¨år det galt. I master.cf har jeg tilføjet linien

Med mindre der er en portmapping fra 25 til 2525 (og evt. NAT) kan din server jo så ikke kontaktes af en vilkårlig server

	mail.server.dk:25	inet	n	-	y	-	-
smtpd

Og hvergang jeg starter postfix får jeg i maillog'en følgende fejl:

	Jun 12 10:28:55 se015 postfix/master[13483]: fatal: bind
mail.server.dk-IPadresse port 25: Cannot assign requested address

Hvis du ikke kan binde til port 25 er det sandsynligvis enten fordi

1) du ikke er root (port < 1024)

eller

2) port 25 allerede er brugt (brug netstat)

Hvad gør jeg galt?

Se ovenstående.

--PMM