Re: [CPROG] Find fejlen...

On Tue, 2003-06-10 at 18:46, Niels Vestergaard Jensen wrote:
> Hej!
>
> Jeg er i gang med et program i C, men det opfører sig underligt. Der er
> problemer med at modtage værdien der returneres fra en funktion, og jeg
> har voldsomt på fornemmelsen at der er en hukommelses-kollision mellem
> forskellige programdele et sted.
>
> Hvis nogen her på listen har lyst til at hjælpe med debugging (og evt.
> optimering) vil det være dejligt :-) (Jeg har selv kun et par ugers
> erfaring med C...)

Jeg starter lige med et par ting du skal have set på!

1)
#include <parstruct.h>
bør være
#include "parstruct.h"

2)
Du mangler funktions prototyper.
Anbring dem fx. i en header-fil.
Hvis du ikke anvender funktions-prototypes, antager C, at argumenterne
(og funktionen) er af typen 'int', hvilket vist ikke er hvad du ønsker
:-)

Prøv at se om det ændrer noget - ellers må du bare spørge igen. Så
kigger vi videre på det.

/Egon