Problem med typo3 på en linux maskine

Hej !

Jeg har installeret en cms fra typo3, typo3,com og typo3.org,
som en dansker har stået for, Kasper Skårhøj.

Jeg køer på en RedHat 8,0, som er op to dato, men når jeg vil
lave en ny side med dette program, og jeg har brugt "skabelon"
modulet til det, og så når jeg vil se den side, så kan den ikke
vise den, den kommer denne besked " Fatal error: Call to undefined
function: imagegif() in /home/jan1/hjemmeside/t3lib/class.t3lib
_stdgraphic.php on line 1405". Den imagegif() er det en php
komando, eller mangler jeg at installer en pakke til linux ??

Jeg håber at der er nogen der ved noget om det, for nu har jeg
brugt 2 dage på at installer/afinstaller på alle mulige/umulige
måder. jeg har også prøvet at installer på en win xp, ved hjælp
af den stoer pake, og her køer den, men et lille suk, da den skal
køer på en linux maskine. :-))

MVH Jan Larsen