Re: [CPROG] readdir og ReiserFS eller JFS

On Fri, 2 May 2003, David wrote:

>   Med readdir kan jeg liste indholdet af et katalog, men hvad nu hvis
> jeg kun vil gennem travle filer der er > "midtimellem.txt".
>   I filsystemerne ReiserFS eller JFS er filerne ordnet i et træ, så der
> burde være en mulighed for at finde den fil der kommer nærmest
> "midtimellem.txt" og herefter gå baglæns eller forlæns. Hvordan gør man
> dette?

Den indeksering der er i disse filsystemer er formentlig een der bruges
af driveren og der er formentlig ikke noget interface til dette der
eksporteres til programmer; programmer har brug for at foretage de
sædvanlige operationer, åbn, luk, søg, læs, skriv og disses effektivitet
kan forøges med b-tree index og den slags, men jeg tror ikke der er ret
mange systemer der offentliggør apis til.

Under alle omstændigheder bliver din database applikation så filsystem
specifik. Det er altså ikke måden.

Mads

Did you ever notice how at trade shows Microsoft is always the one giving
away stress balls...