Re: [CPROG] Array af pointere til strukturer

On Thu, 2003-03-13 at 05:11, Søren H.Sørensen wrote:
> typedef struct {
> } FooBar;
>
> /* Vi antager at der er et antal af FooBars på n elementer */
>
> FooBar **get_foobars (void)
> {
> FooBar *P[n]; /* Vores resulterende pointer-array */
> for( i=0 ; i<n ; i++ )
>   P[i]=malloc( sizeof(FooBar) );
> return( &P );
> }

Problemet er, at jeg ikke kender n, men måske det kan gøres som
nedenstående?

FooBar **get_foobars (void)
{
  FooBar **foo;
  int n;

  n = /* beregn n */

  info = malloc (sizeof(FooBar) * n + 1);
  /* kan det gøres sådan? */

  /* her fyldes der noget information i foo[0..(n-1)] */

  foo[n] = NULL;

  return foo;
}

--