Makefile dokumentation / hjælp

...øhh, det her man bruger make og Makefile, ikk'?

Jeg kunne tænke mig et lymkursus i Makefiles, da jeg har bøvl med at lave en
sådan en. Det er ikke til c-programmering, men til mit pdf-dokument, der
bliver lavet med pdflatex. Der er diverse afhængigheder (bibtex, makeindex,
mm), så det er oplagt at bruge en Makefile (hvilket andre også gør).

Jeg har svært ved at forstå syntaksen, og alle variablerne. Er der et godt
crash-course i make og makefiles (`info make`er ikke godt, imho)

Med tak på forhånd
--
Andrass Ziska Davidsen