Re: [CPROG] undefined symbols for en plugins plugin

Hej Erwin

Tak for svaret

Erwin S. Andreasen wrote:
Peter Maersk-Moller <sslug@sslug> writes:
Som vist kan codecplugin'en nu ikke længere finde funktionerne i
playerplugin'en. Altså det ser ud som om, at netscape ikke har
loaded playerplugin'en med export-all symbols eller også har jeg
ikke brugt de rigtige flag, da jeg skabte playerplugin'en.
Netscape skal åbne dit plugin med RTLD_GLOBAL flaget for at gøre de
symboler der er deri tilgængelige for efterfølgende plugins der åbnes.

Problemet med dette er så bare, at jeg jo ikke kan kontrollere, hvad Netscape vælger at gøre.

De globale symboler in hovedprogrammet selv bliver tilgængelige ved at
linke Netscape med -rdynamic.  Ellers søges der kun i de biblioteker en
DSO er eksplicit linket med.

Mener du, hvis jeg selv kompilere Netscape/Mozilla ? Det vil måske virke for mig, men ikke for alle andre, der har downloadet den officielle version.

Du kunne eksportere den funktionalitet som dine second-tier plugins
skal bruge i et separat bibliotek, og linke dem og dit hoved-plugin
med dette bibliotek.

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår. Jeg har playeren, der er en Netscape plugin (hoved-plugin) og så har jeg playerens codec-plugins (second-tier plugins). De funktioner som codec-plugins'ne skal bruge er kompileret separate, men linket sammen med hoved-pluginen. Foreslår du, at i stedet for at linke disse funktioner med hovedplugin'en, så linker jeg så skal jeg linke disse funktioner med hver enkelt plugin ?

Ellers kunne du prøve at linke de second-tier plugins med dit
hoved-plugin -- måske vil det blive korrekt fundet selvom at det ikke
ligger i de kataloger som den dynamiske linker normalt gennemsøger.

Jeg kan ikke linke codec-plugin'erne med playeren grundet foreskelle i licensbetingelser og grundet softwarepatenter - desværre.

--PMM