Re: [CPROG] undefined symbols for en plugins plugin

Peter Maersk-Moller <sslug@sslug> writes:

> Som vist kan codecplugin'en nu ikke længere finde funktionerne i
> playerplugin'en. Altså det ser ud som om, at netscape ikke har
> loaded playerplugin'en med export-all symbols eller også har jeg
> ikke brugt de rigtige flag, da jeg skabte playerplugin'en.

Netscape skal åbne dit plugin med RTLD_GLOBAL flaget for at gøre de
symboler der er deri tilgængelige for efterfølgende plugins der åbnes.

De globale symboler in hovedprogrammet selv bliver tilgængelige ved at
linke Netscape med -rdynamic. Ellers søges der kun i de biblioteker en
DSO er eksplicit linket med.

Du kunne eksportere den funktionalitet som dine second-tier plugins
skal bruge i et separat bibliotek, og linke dem og dit hoved-plugin
med dette bibliotek.

Ellers kunne du prøve at linke de second-tier plugins med dit
hoved-plugin -- måske vil det blive korrekt fundet selvom at det ikke
ligger i de kataloger som den dynamiske linker normalt gennemsøger.

<sslug@sslug>                           Herlev, Denmark
<URL:http://www.andreasen.org/>                             <*>