OT: Ski ... Re: [CPROG] andre compilere end g++ ???

On Fri, 7 Feb 2003, Marc Cromme wrote:

> Efter en lang g god skiferie er jeg nu tilbage til denne posting - tænk,
> min 5 årig søn fræser ned af bakkerne, saledes at min kone ikke kan følge
> efter...

Det er ikke usædvanligt. I Sverige, i Sälen, har de kurser i skiskolen der
hedder noget i retning af "tjejtekurs", hvor beskrivelsen er (ca) "For
dig, der som kvinde, oplever at dine børn kører fra dig. Vi arbejder med
større tillid til skiene og at lære at være mere sikker ved højere
hastigheder".

De har iøvrigt to linier til børnene; een for dem der kun kommer een uge
om året, een for dem der kommer 2 uger om året. For dem der kommer een uge
om året afsluttes i 9 årsalderen (man starter som 3 årig) med "finpudsning
af stilen på pukkelpister og i dybsne/offpiste". Det er for turisterne
begge dele, for to ugers kurset regner man med at afslutte omkring 6 års
alderen (det lyder lidt vildt, synes jeg).

Jeg har set svenske fædre træne deres 10 årige sønner i storslalom og
styrtløb - det er satme noget man får respekt for, når de kommer forbi een
med vanvittigt fart (jeg har stået på ski i små 20 år) i suveræn sikker
stil/løb. Satme lækkert.

> Nå, tilbage til emnet:

OK, der kan jeg desværre ikke være med! :-)

Mads

"What we're seeing with Web sites that are viewable only with IE is the
privatization of the Web," said Mozilla's Baker. "And that's a dangerous
setting. We're moving toward a world where all the capabilities of the
Internet are reprocessed through a single filter, with Microsoft's business
plan behind it."
               - news.com, 20020709