Re: [CPROG] andre compilere end g++ ???

On Sun, 26 Jan 2003 14:46:57 +0100, Michael Rasmussen wrote:

> Hvad med at benytte GCC's cross compiler funktion?
>
> Se f.eks.
> http://www.cse.unsw.edu.au/~cgray/crossdev/x86-alpha-xcc.html
> http://pateam.esiee.fr/download.html
> http://www.parisc-linux.org/toolchain/PARISC-Linux-XC-HOWTO.html

Efter en lang g god skiferie er jeg nu tilbage til denne posting - tænk,
min 5 årig søn fræser ned af bakkerne, saledes at min kone ikke kan følge
efter...

Nå, tilbage til emnet:

Cross-compilere lyder som en spændende ide når man kun har C++ kode, men
her rodes der med både C, C++ og fortran 90/95 i en pærevælling, og alt
skal linkes sammen til en executable.

Mig bekendt kan Gcc ikke klare fortran90/95, og så er det jo død med en
Gcc baseret cross compiler.

Jeg er faktisk nød til at bruge de native fortran kompilere, og de er som
regel også god nok - men ikke alle kan linke med Gcc C/C++ objekter, og
linkningen/interfaces er forskellig fra platform til platform. Jeg bruger
cfortran til at lave macros til at interface fortran fra C/C++, og det
funker fint sålænge man holder sig til de native fortran og C/C++
kompilere.

Men jeg har da tænkt mig at lære noget om cross-compilering til mit næste,
kun C++ baserede projekt. Mange tak for link´sene!

Mange hilsen, Marc Cromme