Re: [CPROG] Erfaring med XML biblioteker til C++

John Mørck Hansen wrote:
Jan Eggert Kofoed skrev:

Jeg er lige begyndt at anvende libxml fra http://www.xmlsoft.org/
Det er C, og vist ikke trådsikkert, men godt nok til mit behov i
øjeblikket. Jeg er ved at pakke det ind i en C++ klasse, men er ikke
nået så langt endnu.

Ja, jeg har kikket på det. Er det ikke afhængig af Gnome ?
Vi har på arbejdet en version af biblioteket, som bygger med VisualStudio, og min korte erfaring stammer fra denne. Det vil sige, at den er ikke afhængig af Gnome.

Der findes et C++ wrapper library til libxml2 ved navn 'xmlwrapp': http://pmade.org/pjones/software/xmlwrapp/
Jeg vil se på dette, mange tak for info.

Det ser ok ud. Jeg har ikke prøvet det fordi jeg er lidt i tvivl om libxml2 er afhængig af Gnome!.

Jeg har prøvet med Xerces-C++ fra apache gruppen Det virker også fint men... det er _meget_ stort og bruger en _*stor*_ mængde hukommelse. Hvad er din erfaring med libxml2... hastighed og hukommelses forbrug ?

Jeg har endnu ikke målt på dette, og har kun brug for meget små XML-dokumenter (mindre end 100 linier) til een-gangs opsætning af LAN-konfiguration, så der har ikke været grund til sådanne bekymringer. Jeg vil prøve at se på memory forbruget, og lige checke kilden til vores udgave af biblioteket for at se, om det er en 1-1 konvertering, og derfor se om det er relevant information på Linux implementeringer.

Jeg er også selv veget lidt tilbage fra Xerces. libxml giver lidt den samme arbejdsform, som jeg har anvendt med XML parsing i (Active)Perl på Wind*ws platformen, hvilket også tiltaler mig. Lidt OT i forhold til denne liste: findes der en pakke til Perl, som minder om ActivePerl's XML-parser?

(John =;-)