Re: [CPROG] andre compilere end g++ ???

On Sat, 25 Jan 2003 23:19:37 +0100, Marc Cromme wrote:

> Hi - jeg er ved at portere et fortran/c++ program til forskellige
> UNIX systemer, deriblandt sun solaris, dec alpha og aix.
>
> Compilerene er ret så forskellige, og det er enormt tidskrævende
> at "afluse" koden på mange skiftende platforme, så jeg tænkte på
> at "afluse" alt hvad jeg kan på linux ved at have flere forskellige
> compilere installeret.
>
> Jeg har allerede g++ 2.95 og g++ 3.2, men jeg kunne godt tænke mig
> et par stykker fra en anden kant.
>
> Så jeg vil gerne spørge om andre compilere på linux, og jeres
> erfaring med dem.

Hvad med at benytte GCC's cross compiler funktion?

Se f.eks.
http://www.cse.unsw.edu.au/~cgray/crossdev/x86-alpha-xcc.html
http://pateam.esiee.fr/download.html
http://www.parisc-linux.org/toolchain/PARISC-Linux-XC-HOWTO.html
--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

Kunne du tænke dig at lære Python? Så deltag i vores studiekreds.
Se mere her: http://www.datanom.net/python